Hvad er Google My Business?

Google My Business er Googles platform hvori virksomheder kan indsætte deres virksomhedsinformationer, så som åbningstider, link til virksomhedens hjemmeside, virksomhedsbeskrivelse, produkter og meget mere. Det er også muligt at poste nyheder og tilbud til sine kunder. De informationer man indsætter i Google My Business, vises blandt andet til højere for de organiske søgeresultater når man bruger en browser på en computer. På mobiltelefonen vises resultater fra Google My Business som noget at det første. Søger du eksempelvis et pizzeria, vil du få vist de pizzeriaer der ligger i nærheden, denne data bliver hentet fra Google My Business som forkortelsen GMB.

Alle virksomheder som er tilmeldt GMB har modtaget et fysisk brev med posten, hvorfor troværdigheden er stor. Det betyder også at det ikke er hvem som helst der kan oprette falske profiler i flæng, og eventuelt gemme sig bag en lyssky forretning. 

Anmeldelser er også en del af GMB, som igen kan være med til at øger troværdigheden til jeres virksomhed.  

Hvorfor bruge Google My Business?

GMB er vigtig for din virksomhed af flere grunde, det bedste augment er, at det første der vises i en Googlesøgning på en mobiltelefon er informationer fra GMB, som blandt andet kunne være en oversigt fra Maps. Har du en fysisk butik og ikke bliver fundet på Maps, kan dette koste dig kunder.

Hvad kræver det at vedligeholde Google My Business?

Vil du vises som en af de første i GMB er det vigtigt at alle informationerne omkring din virksomhed er udfyldt korrekt. Dernæst er det vigtigt at poste nyheder, tilbud og produkter så dine kunder bliver præsenteret for de vigtigste informationer på det givende tidspunkt. Det kræver en del timer om måneden at vedligeholde ens GMB konto, men da det er en god investering for ens forretning er timerne givet godt ud. Hvis du har brug for en pakkeløsningen inden for drift af digital tilstedeværelse, hvori opdateringer af GMB indgår – så prøv Boost Kommunikations pakkeløsning “Drift af digital tilstedeværelse”.
Læs om “Drift af digital tilstedeværelse” her

Hvordan får jeg en konto?

Hvis du allerede i dag har en Google konto, skal du blot register din virksomhed via GMB hjemmeside. Tilknyt din Google konto GMB her.
Tilmeldingen kræver et fysisk brev fra Google, hvorfor det er en god idé at starte allerede nu. Herefter vejleder systemet dug igennem opsætningen.

Konklusion

Som virksomhedsejer kommer du ikke uden om GMB. Google har i øvrigt udmeldt at der i 2021 vi være en større sammenhæng mellem virksomhedernes hjemmeside, sociale medier og GMB – i forhold til de organiske visninger. Derfor er det vigtigt at søgeordene på din hjemmeside også fremgår af de nyheder og tilbud som du poster på GMB.